Algemene voorwaarden

ALGEMENE LEVERINGS- EN VERKOOPVOORWAARDEN CS HOSPITALITY & MORE.

Onze algemene leverings- en verkoopwaarden zijn op 1 juli 2020 geüpdatet op basis van de AVG, zodat u inzicht kunt krijgen hoe wij werken en welke gegevens wij verzamelen en waarom wij deze verzamelen. Zie hiervoor ook op onze website via: https://www.cshospitality.nl /nl/service/privacy-policy/

  1. Definities

1.1. afnemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met CS Hospitality & More een overeenkomst aangaat.

1.2. algemene voorwaarden: Deze algemene leverings- en verkoopvoorwaarden van CS Hospitality & More zoals gepubliceerd op: www.cshospitality.nl

1.3.CS Hospitality & More: het bedrijf  welke deze algemene voorwaarden van toepassing verklaart op de overeenkomst of een andere tot de tot CS Hospitality & More behorende ondernemingen.

1.4. diensten: de door CS Hospitality & More aan de afnemer op basis van de overeenkomst te leveren diensten. zoals vermeld op de overeenkomst.

1.5. overeenkomst: de overeenkomst tussen CS Hospitality & More en de afnemer voor levering van diensten.

1.6. Partij: iedere partij bij de overeenkomst.

  1. Toepassing algemene voorwaarden

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de aanbieding en levering van diensten door CS Hospitality & Moreen maken integraal deel uit van de overeenkomst tussen CS Hospitality & Moreen de afnemer.

2.2. CS Hospitality & More heeft het recht de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De afnemer zal tijdig schriftelijk worden geïnformeerd over wijzigingen in de algemene voorwaarden. De wijzigingen in de algemene voorwaarden zijn van toepassing op reeds bestaande overeenkomsten. Met het (voortdurend) afnemen van de diensten door de afnemer na wijziging van de algemene voorwaarden wordt de afnemer geacht deze wijzigingen te hebben aanvaard.

2.3. Van de algemene voorwaarden of van één of meer in de algemene voorwaarden vervatte bepalingen kan slechts bij schriftelijke overeenkomst tussen CS Hospitality & Moreen de afnemer worden afgeweken. CS Hospitality & More wijst de toepassing van enige (algemene) voorwaarden welke door afnemer worden gehanteerd expliciet van de hand.

  1. Totstandkoming overeenkomst

3.1. De overeenkomst komt tot stand door schriftelijke bevestiging door CS Hospitality & More van de mondelinge of schriftelijke opdracht van de afnemer, dan wel door schriftelijke acceptatie door de afnemer van een door CS Hospitality & More verstrekte schriftelijke offerte.

3.2. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de diensten en acceptatie van de afnemer door CS Hospitality & More.

3.3. CS Hospitality & More kan op verzoek van de afnemer een schriftelijke offerte verstrekken voor de levering van de diensten. De offerte is geldig voor de termijn welke in de offerte is opgenomen. Indien in de offerte geen termijn is opgenomen zal de offerte dertig (30) dagen geldig zijn.

3.4. Voorstellen van CS Hospitality & More met betrekking tot de diensten gelden als een vrijblijvend aanbod, en zijn onder voorbehoud van wijziging en beschikbaarheid.

  1. Vergoeding en betaling

4.1. De afnemer zal voor de door CS Hospitality & More geleverde diensten van  de in de overeenkomst vermelde vergoeding betalen, op de in de overeenkomst aangewezen wijze. partijen kunnen overeenkomen dat de voor de levering van de diensten verschuldigde vergoeding geheel of gedeeltelijk vooruit zal worden betaald.

4.2. Alle in de overeenkomst vermelde vergoedingen zijn exclusief BTW en andere overheidsheffingen.

4.3. CS Hospitality & More zal de afnemer factureren voor de door de afnemer verschuldigde bedragen. De afnemer zal de facturen binnen veertien (14) dagen na factuurdatum voldoen tenzij anders overeengekomen bij levering. Indien de afnemer de facturen niet binnen veertien (14) dagen na factuurdatum heeft voldaan is de afnemer automatisch in verzuim, zonder dat ingebrekestelling is vereist. De afnemer is niet gerechtigd om de aan CS Hospitality & More verschuldigde bedragen op enige wijze te verrekenen met door CS Hospitality & More aan de afnemer verschuldigde bedragen.

4.4. In geval van te late betaling heeft CS Hospitality & More het recht:: (a) de levering van de diensten op te schorten zonder dat daarvoor ingebrekestelling of mededeling nodig is en (b) de wettelijke rente vermeerdert met drie procent (3%) in rekening te brengen over het volledige verschuldigde bedrag vanaf de datum waarop betaling had moeten plaatsvinden tot de datum waarop het verschuldigde bedrag door CS Hospitality & More is ontvangen. De afnemer zal alle kosten vergoeden die CS Hospitality & Moremoet maken om het verschuldigde bedrag te incasseren, met inbegrip van kosten van juridische bijstand, proceskosten en buitengerechtelijke kosten, welke kosten tenminste vijftien procent (15%) van het verschuldigde bedrag met een minimum van EURO 150,- zullen bedragen.

4.5. In afwijking van artikel 4.3 kunnen partijen overeenkomen dat de door de afnemer verschuldigde bedragen  contant, bij vooruitbetaling of via automatische incasso zullen worden voldaan, op de voorwaarden zoals vermeld in de overeenkomst.

4.6 Indien de afnemer van mening is dat de aan hem gefactureerde bedragen onjuist zijn, is hij gehouden om daartegen binnen de in artikel 4 lid 3 vermelde betalingstermijn, schriftelijk en gespecificeerd te reageren. Bij gebreke van een zodanig protest, vervalt het recht om tegen de hoogte van de factuurbedragen bezwaar te maken.

  1. Verplichtingen CS Hospitality & More

5.1. CS Hospitality & More zal de diensten aanbieden met inachtneming van het bepaalde in de overeenkomst. CS Hospitality & More verplicht zich om de afspraken in de overeenkomst te kunnen uitvoeren.

5.2. CS Hospitality & More behoudt zich het recht voor om de levering van diensten aan de afnemer geheel of gedeeltelijk op te schorten, ingeval de afnemer toerekenbaar tekortdoet in de nakoming van enige verplichting onder deze overeenkomst.

5.3. De diensten worden door CS Hospitality & More zonder enige garantie voor (ononderbroken) beschikbaarheid, veiligheid, geschiktheid, afwezigheid van virussen, deugdelijkheid of anderszins aangeboden en geleverd.

5.4. De overeengekomen startdatum van de diensten is een streefdatum. CS Hospitality & More behoudt zich het recht voor om op grond van onvoorziene omstandigheden, waaronder begrepen maar niet beperkt tot omstandigheden van technische aard, de levering van de diensten uit te stellen. In het geval dat de startdatum door CS Hospitality & More wordt uitgesteld, zal de enige compensatie voor afnemer bestaan uit het alsnog leveren door CS Hospitality & More van de diensten voor een periode gelijk aan de overeengekomen periode dan wel het leveren van vervangende diensten aan de afnemer, zulks in goed overleg met afnemer.

  1. Verplichtingen en beperkingen afnemer

6.1. De afnemer zal de bestelde diensten en producten afnemen met inachtneming van het bepaalde in de overeenkomst.

6.2. De afnemer is verplicht de levering van de producten en diensten door CS Hospitality & More bij aanvang van de verlening van de diensten en voortdurend daarna te controleren en eventuele tekortkomingen direct schriftelijk te melden aan CS Hospitality & More, bij gebreke waarvan de afnemer wordt geacht de diensten zonder voorbehoud te hebben aanvaard. Indien afnemer een gebrek in de diensten aan CS Hospitality & More meldt, zal CS Hospitality & More zich inspannen om het gebrek zo spoedig mogelijk te verhelpen.

6.3. Het is de afnemer niet toegestaan om producten en diensten te gebruiken in strijd met het bepaalde in de overeenkomst, de algemene voorwaarden, de relevante en toepasselijke wettelijke bepalingen, de Nederlandse Reclame Code en de zorgvuldigheid die in het maatschappelijk verkeer betaamt.

6.4. Het is de afnemer onder meer niet toegestaan om de producten en diensten te gebruiken voor:

  1. het verveelvoudigen en/of openbaar maken en/of wijzigen van software of andere materialen indien een dergelijke verveelvoudiging en/of openbaarmaking en/of wijziging inbreuk maakt op rechten, waaronder begrepen intellectuele eigendomsrechten, van derden;
  2. het doen van onrechtmatige uitlatingen;
  3. het hinderlijk benaderen, bedreigen of op andere wijze lastig vallen van personen;
  4. het verzenden van grote hoeveelheden e-mailberichten (waaronder spam) naar derden, al dan niet met een commercieel oogmerk;
  5. het verzenden van e-mailberichten of het uploaden van bestanden welke virussen of vergelijkbare softwareprogramma’s bevatten welke de werking van de door CS Hospitality & More aangeboden diensten, het Internet of de computers en/of software van derden kunnen schaden;
  6. het aannemen van een valse identiteit;
  7. het beperken van derden in de mogelijkheid de door CS Hospitality & More aangeboden producten, diensten en/of het Internet te gebruiken.

6.5. afnemer is zelf verantwoordelijk voor het ter beschikking hebben en houden van enige software, hardware (inclusief randapparatuur) en/of (Internet-)verbindingen noodzakelijk om van de diensten gebruik te kunnen maken.

6.6. Voor zover de producten en/of diensten betrekking hebben op het leveren van overeengekomen producten en/of diensten erkent de afnemer volledig verantwoordelijk te zijn voor de afname van de overeengekomen producten en/of diensten. waaronder ook de Servicecontracten zoals deze(en voorwaarden) vermeld staan bij de aanschaf van CS Hospitality & More. De afnemer vrijwaart CS Hospitality & More voor alle aanspraken van derden met betrekking toe de geleverde producten en/of diensten van CS Hospitality & More.

6.7 Wanneer er een overeenkomst is gesloten tussen afnemer en CS Hospitality voor diensten en producten is afnemer gehouden aan de overeenkomst. De afspraken worden op tijdbasis ingeplant. Bij annulering worden er kosten in rekening gebracht:

25% bij annuleren binnen 1 week voor aanvang overeenkomst. 50% bij annuleren binnen 48 uur voor aanvang overeenkomst en 100% bij annuleren binnen 24 uur voor aanvang overeenkomst.

7. Aansprakelijkheid en vrijwaring

7.1. CS Hospitality & More is nimmer aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade, inclusief maar niet beperkt tot gevolgschade, stagnatieschade, vertragingsschade, verlies van orders, winstderving en bewerkingskosten van de afnemer verband houdend met of voortvloeiend uit de overeenkomst of de diensten, tenzij deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van CS Hospitality & More

7.2. Onverminderd hetgeen elders in deze algemene voorwaarden is bepaald, is de aansprakelijkheid van CS Hospitality & More jegens de afnemer, uit welke hoofde dan ook, per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks van gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis) beperkt tot de in de drie (3) maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis door de afnemer aan CS Hospitality & More voor de overeengekomen diensten betaalde vergoedingen (exclusief BTW).

7.3. De afnemer vrijwaart CS Hospitality & More voor alle schade en/of claims van derden verband houden met of voortvloeiend uit (a) het gebruik van de diensten door de afnemer en (b) het handelen en/of nalaten van de afnemer in strijd met het bepaalde in de overeenkomst en deze algemene voorwaarden.

  1. Duur, beëindiging en ontbinding

8.1. De overeenkomst tussen CS Hospitality & More en de afnemer wordt aangegaan voor de in de overeenkomst vermelde periode en op basis van de genoemde voorwaarden.

8.2. CS Hospitality & More is gerechtigd om de overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder opgaaf van redenen schriftelijk te beëindigen indien de afnemer:

(a)  niet kredietwaardig wordt geacht door CS Hospitality & More

(b)  indien de afnemer een of meer van de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet geheel nakomt.

8.3CS Hospitality & More is gerechtigd om de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling buitengerechtelijk met onmiddellijke ingang te ontbinden indien

(a)   de afnemer in staat van faillissement wordt verklaard;

(b)   het faillissement van de afnemer is aangevraagd;

(c)   de afnemer in surseance van betaling verkeert; of

(d)   er surseance van betaling voor de afnemer is aangevraagd.

  1. Overmacht

9.1. CS Hospitality & More is niet gehouden tot het nakomen van een of meer verplichtingen onder de overeenkomst indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan een niet-toerekenbare tekortkoming van ingeschakelde derden of toeleveranciers, het tijdelijk niet of niet toereikend beschikbaar zijn van producten, diensten, hardware, software en/of internet- of andere telecommunicatieverbindingen welke noodzakelijk zijn voor het leveren van de producten en diensten, alsmede iedere andere situatie waarop CS Hospitality & Moregeen (beslissende) controle kan uitoefenen. In het geval van een situatie van overmacht is CS Hospitality & More niet gehouden enige door de afnemer als gevolg van de situatie van overmacht geleden schade te vergoeden.

9.2. Zodra de situatie van overmacht langer dan drie (3) maanden heeft geduurd, heeft de afnemer het recht om de overeenkomst per omgaande schriftelijk te beëindigen.

  1. Intellectuele Eigendom

10.1. De intellectuele eigendomsrechten op alle producten en diensten die CS Hospitality & More in het kader van de overeenkomst levert of ter beschikking stelt, blijven berusten bij CS Hospitality & More. Voor zover noodzakelijk voor gebruik van de diensten door de afnemer verleent CS Hospitality & More aan de afnemer een beperkt, niet-exclusief, niet-overdraagbaar recht tot gebruik van de intellectuele eigendomsrechten op de diensten.

10.2. De intellectuele eigendomsrechten op diensten, materialen en gegevens welke de afnemer aan CS Hospitality & More verstrekt in het kader van de overeenkomst, blijven berusten bij de afnemer of haar licentiegevers. Voor zover noodzakelijk voor levering van de diensten door CS Hospitality & More verleent de afnemer aan CS Hospitality & More een beperkt, niet-exclusief, niet-overdraagbaar recht tot gebruik van de intellectuele eigendomsrechten. afnemer vrijwaart CS Hospitality & More voor alle aanspraken van derden en daaruit voortvloeiende vorderingen van derden welke betrekking hebben op het gebruik door CS Hospitality & More van de door de afnemer aan CS Hospitality & More verstrekte materialen en gegevens en de daarop rustende intellectuele eigendomsrechten.

  1. Diversen

11.1. De inhoud van de overeenkomst en de algemene voorwaarden van CS Hospitality & More gepubliceerd op: www.cshospitality.nl   bepalen gezamenlijk de rechtsverhouding tussen partijen en komen in de plaats van alle eerder gemaakte afspraken tussen partijen ter zake van het onderwerp van de overeenkomst.

11.2. CS Hospitality & More mag bij de uitvoering van de overeenkomst naar eigen inzicht derden inschakelen.

11.3. CS Hospitality & More mag haar rechten en verplichtingen uit de overeenkomst overdragen aan derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de afnemer.                               CS Hospitality & More zal de afnemer schriftelijk op de hoogte stellen van een dergelijke overdracht van rechten en verplichtingen.

  1. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

12.1. Op de overeenkomst, de algemene leverings- en verkoopvoorwaarden en/of de levering van de diensten is Nederlands recht van toepassing.

12.2. Geschillen voortvloeiend uit de overeenkomst, de algemene leverings- en verkoopvoorwaarden en/of de levering van de diensten zullen, indien tussen CS Hospitality & Moreen de afnemer geen minnelijke oplossing van het geschil kan worden bereikt, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam.

  1. Privacy bescherming
    13.1 CS Hospitality & More behandelt en beveiligt de verkregen persoonsgegevens van de klanten en afnemers in overeenstemming met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Hiervoor hebben wij een privacy en cookie beleid opgesteld. Zie hiervoor onze website: www.cshospitality.nl